GAIA MESIAH - Alpha Female 2007 recenze

14. dubna 2007 v 19:32 | matýsek |  Aktuality z muziky
Jak jsem celkem nedávno všem říkal "Letos to vidím na velký propadáky s novejma deskama" a další velice očekávané album mě v to jen utvrzuje! Gaia mesiah je energická kapela plná zábavných a tvrdých RIFFů kytar a do toho i silně hutných bicí..a nesmím zapomenout na Marčin "blijící hlas" bez kterého by to nebyla Gaia! Ale… (CELÝ ČLÁNEK)

..když jsem si album pustil..začal jsem si říkat sakra prošla ta deska vůbec přes studio..další myšlenkou mi prolítla deska od Killing Joke a už mi to bylo jasný..producentem desky byl Jaz Colemanem právě ze zmiňované kapely. Zvuk je úplně něco jíného než jsem čekal..po vážně dobře odvedené práci na minulé desce kde byl zvuk krásně čístý a měl dost hluboký náboj..zde se můžeme "těšit" na hodně sirový zvuk kytar (mimochodem kytary se mi moc líbí zde byla práce odvedena dobře) avšak horší je to s celkovým pocitem ze zvuku zpěv má někdy až moc vysoko postavené výšky kdy se celej doprovodném zvuk ztratí a je mi to až nepříjemné na uši jak je to vysoko (zní to spíš jak hluk než hudba). Bící i bassa už taky nemají svou výraznou sílu a jsou jakýmsi doplněním v nevýrazném a splývajícím zvuku.
Přejdeme od zvuku přímo k atmosféře alba. První píseň ve mně probudí určitě velké očekávání ale později se moje zvědavost zmenšuje protože refrémy jsou vymyšleny nelíbivě a velice nudně..pak příjde ten zvuk o kterém jsem se už rozepsal v úvodu a je po pochutnávání si atmosféry. Další píseň která mě probere je určitě track 3 "Under A Crescent Moon" zde se atmosféra odvíjí od samého začatku avšak zase písni chybí pořádný refrén. Pak příjdou dvě pro mě velice nudné písně o kterých se nebudu ani nějak rozpravovat. Určitě příjemným zpestřením příjde jako track 6 "Alpha Female" což bude podle mě i jedním z dalších singlů pro rádia. Je sice pomalejší ale má dost lehce zapamatovatelný refrém a na koncertě jsem se u ní strašně dobře pobavil budete si ji pozpěvovat pořád já už 3 dny! :o) Pak příjde nečekaný nářez který však nevydržel tak dlouho jak jsem si představoval ale rytmicky zní tahle piseň rozhodně lépe než ty v polovině alba. Další píseň má taky už něco více do sebe a baví aspoň v některých částech. Teď se dostáváme k tracku 9 "More Warriors" tahle skladba už vyšla v jedné verzi a byl k ní i klip a první verze je o 100% nadupanější a obsahuje energii kterou teda postrádá skoro celé album. Závěr už je jen potvrzení o co se na celém albu snažili ucítíte nadupaný zvuk kytar z Killing Joke :o)..je to poklidnější píseň ale to už je většinou na závěr alba známá věc že se dávají pomalejší skladby.
Shrnu to takhle album rozhodně překvapí o tom jestli mile už zaleží na každém z vás pro mě to nebylo přímo zábavných 45 minut celého alba až na pár vyjímek které člověka oslovili.
Celkové hodnocení: 6/10
Tracklist:
1.) I Believe In You
2.) I´m The Boss Of Me
3.) Under A Crescent Moon
4.) Coconut Tree Tsunami (A Coctail)
5.) Madonna Of The Bleeding Feriod
6.) Alpha Female
7.) Where Are You My Hero
8.) A Blinding Experince
9.) More Warriors
10.) A Letter From Papa

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 werča werča | E-mail | Web | 14. dubna 2007 v 21:46 | Reagovat

tak z pohledu werunáča… jak jsem se na novou placku gaii třepala nebo ne, myslím ani nemá cenu rozebírat, to úplně přeskočím..(prostě sem se těšila jak prase…resp.stádo prasat!) :D… začla bych tím singlem I´m boss of me (co tak rád smažíš Mates :D :D) - mně se zkrátka od prvního poslechu líbil (což jsem ti ostatně už několikrát řikala)- příjemnej „střeďák“ (i když teda na koncertě mě pak po těch jumpech pěkně bolely nohy)…ten jednoduchej nájezd basovky nazačátku a zpěv Marky v refrénu mi prostě maximálně sedl …(takže stádo prasat se rozrostlo na další stáda) no a pak když jsem si konečně pustila celý album: první songa- u tý jsem měla vždycky sto chutí tu pomalou část se zpěvem přeskočit a poslouchat jenom tu kytaru (která je teda furt zkonca dokola ta samá melodie, ale tady mě to zatím neštve) - zkrátka nejlepší moment na prvním songu je když Marka zmlkne a v zápětí to rozvalí kytárky- to je nevyvratitelný fakt...to sem od tebe Mates neopsala!:o) Under The Crescent Moon, Where Are You My Hero a More Warriors- takhle nějak jsem si předstaovala „novou Gaiu“… je fakt, že koncertně je to smažba o dost větší, hlavně když u toho pozorujete jak Joshovi lítaj po basovce prsty, ale i tak…  tyhle songy bych prostě vyzdvihla asi nejvíc.. no Matesovu „AJMA!AJMA!“ mám ještě docela živě v paměti…nicméně se nemůžu zbavit pocitu, že písnička Alpha Female má v sobě kapánek víc recese a naivity, než mi ke Gaie pasuje..nevím jak bych to líp popsala, v jednoduchosti je sice krása, ale tohl je pro mě songa furt v jedné rovině... Na desce mi vyloženě ale vadí jiná věc- opakování motivů a to jak kdyby se nechumelilo! No co je?!V menstruační písničce a v The Blinding Experience je to úplně jak pěst naoko!… fakt jak etudy na téma s variacemi v hudebce -kdy ozdobama trochu pozměňuješ melodii..) todle mě fakt zamrzelo,no… no a poslední songa- cheche..no totiž, když jsem to sjíděla poprví, měla jsem pekelnou horečku a usla u ní...ale i tak je to docela nudná..ovšem nemá na Coconut Tree Tsunami- to přeskakuju…

no a když už tu máš to bodování, pro mě 7,5 bodů z 10 (těch pět desetin,páč vím jaká je to smažba naživo!:-)

2 feny feny | Web | 15. dubna 2007 v 11:42 | Reagovat

Naprosto souhlasím s vašema názorama...ta deska je prostě o ničem,je nudná a "colemanovská".Hlavně by mě zajímalo jestli to byl taky Jazův nápad takhle zprznit More Warriors-to je naprostá umělotina bez náboje.Je mi z tý desky úplně smutno,snad třetí bude lepší,do tý doby se musím spokojit s Ocean a pár kouskama z AF.

3 papapajajaja papapajajaja | 16. dubna 2007 v 12:19 | Reagovat

tak teda vám sem zdělím taky svůj názor:)myslím si že ocean byl album nářezoví v tom, že mě i šíleně bavila ta rozmanitost san pedro - folk, reservation pak nářez bicí, atak....

a to mi tady chybí páč v tom bylo to album mi přišlo geniální, páč mě furt baví a baví a baví:-)a to samí uplně stím prvním:-)ALPHA FEMALE mě ze začátku, že jsem se na něj strašně těšila bavilo možná trochu překvapilo, a právě těďka už nevim poslouchám to ale neni to ono, ocean je ocean to mě do sebe uplně vtáhlo a dotedka nepustilo:-)Hold je to určitej asi vývoj no či co:)Ale zase ALPHA FEMALE má taky něco do sebe něco trošku jinýho......... A těším se až uvidím na živo páč to bude taky o něčem jiném určitě:-)........

4 Sally Sally | Web | 16. dubna 2007 v 20:07 | Reagovat

máš u mě diplomek!!:)

5 Milan Milan | E-mail | 24. dubna 2007 v 1:40 | Reagovat

Mám smíšený pocity. Ocean byl daleko akčnější. Mimochodem, to samé platí i o Krucipüsk. U nich taky Druide! je daleko lepší než teď to Ahoj! I ten nový Kabátovský popík v podobě Corridy je vyčpělej no a David Koller? U něj to vypadá, jako kdyby nikdy nebyl rocker...

6 Pavel Pavel | E-mail | 27. dubna 2007 v 20:48 | Reagovat

Člověk, který napíše v recenzi "sirový" zvuk už nemusí psát nic dalšího. Je to prostě blb i kdyby hudbě náhodou rozuměl, což z recenze nevyplývá... Toť vše

7 werča werča | E-mail | Web | 28. dubna 2007 v 23:10 | Reagovat

No tak člověk, kterej nazve druhýho blbem k vůli hrubce a opačnýmu názoru na věc nejspíš už taky nemusí psát nic jinýho, co?! Ukázkovej blb zas pro mě, kamaráde...

8 ©matýsek© ©matýsek© | E-mail | Web | 29. dubna 2007 v 11:22 | Reagovat

Pavle - jo sorry za "sýr" se ti omlouvam..avsak nikdy jsem si nemyslel ze hudbe nejak rozumim pouze jí žiju..dokazu rozeznat muziku ktera se mi libi a ktera ne dokazu nad tim i polenizovat..tahle recenze je pouze muj (neobjektivni) nazor...to jak si recenzenti pohravaji se slovicky a nakonec vlastne nevis co ta deska v sobe skryva me moc nebavi..a proto to zde pisu docela "polopatě"

muzes mit i namitky na me hacky a carky..umim s nima psat..ale je to pouze moje volba jakym stylem si to zde napisi je to totiz blog uchylnýho matýska kterýho bys musel poznat abys opravdu uveril ze takovej clovek muze zit.....kdo nezna nepochopi ;)

PS: "..lžice tu není.." :o)

9 Pavel Pavel | E-mail | 29. dubna 2007 v 11:29 | Reagovat

Omlouvám se matýskovi. Zas tak zle jsem to nemyslel...

10 ©matýsek© ©matýsek© | E-mail | Web | 29. dubna 2007 v 19:18 | Reagovat

V pohode..;) mno ale trochu to tak i vyznelo...z jakych koncin pochazis...? nechystas se nahodou na Sazavafest..?! :o)

11 Pavel Pavel | E-mail | 30. dubna 2007 v 19:05 | Reagovat

Přímo z Benešova.Na Sázavafest se nechystám. Letos je poprvé v Kácově a já vyhledávám i se ženuškou festivaly s oblíbencema (mj. Gaia Mesiah - proto ta nevrlá narážka, ale už je to za náma že jo?Jen jsem se nudil a brouzdal jsem po internetu a chtěl jsem si někde "rýpnout" a odnesl jsi to ty a zřejmě neprávem, ale tuším nějaká Werča mi to hned nasolila...)Nejraději jezdíme na Malou Skálu, Trutnov Open, apod

12 ©matýsek© ©matýsek© | E-mail | Web | 1. května 2007 v 9:10 | Reagovat

pavle když už je Gaia tvoje oblibena kapela tak lidi se tu v komentářích už podělili o názor na tuhletu desku...tak by mě taky zajímalo jestli se ti ta proměna na nový desce zamlouvá či ne?

jinak to "rejpnutí" je už za náma jj Werča ti to pěkna nandala :o) ona mě zná a proto ví jakej sem..:o) Weru: děkuju za tu obrannou linii! ;)

13 Pavel Pavel | E-mail | 1. května 2007 v 10:25 | Reagovat

Já jsem tak trošku multižánrovej, jestli se ten výraz dá použít  a líbí se mi hodně věcí, ale tady jsem očekávat trošku tvrdší nářez. Je prostě vidět ten vliv Colemana, ale hudebně je to podle mě kvalitní, i když je to cesta někam jinam.

14 Pietro Pietro | 13. května 2007 v 16:55 | Reagovat

Rád bych tuhle desku taky okomentoval, ale prve ju musim slyset. Tak se chcu zeptat, jestli ju sem nedas ke stazeni.

15 ©matýsek© ©matýsek© | E-mail | Web | 13. května 2007 v 20:34 | Reagovat

tak odkaz tu sirit nebudu..;) jeslti ho chces pisni na mail..;)

16 Pavel Pavel | E-mail | 24. května 2007 v 18:47 | Reagovat

Lidičky, kdo máte tuhle kapelu rádi, tak bude tenhle víkend hrát v Praze v Bohnicích na akci "Mezi ploty".Je to tam bezva.A to nové CD je jako pivo - s každým dalším chutná lépe. Mně se to na první poslech zdálo málo "tvrdé", protože jsem čekal, že Coleman to ovlivní podle svých KILING JOKE, ale ono to je fakt DOBRÝ a komu se to nelíbí, tak zkuste zavěsit o jedno promile víc...

Ahoj na fesťácích. Pavel

17 werča werča | E-mail | Web | 24. května 2007 v 22:14 | Reagovat

nebydlet od Prahy 200kilometrů a mít chechtáky na zbyt, jsem v Bohnicích aj s batohem lahváčů jak na koňu  :´-(